TechniShow op social

Metaal op de TechniShow beurs

Sinds enkele jaren ben ik betrokken bij de site TechniShow. Een overkoepelende branche organisatie van de Nederlandse staalindustrie. Wekelijks verzorg ik de nieuwsbrief die wordt verstuurd aan ongeveer 15.000 abonnees. Het is een samenwerking tussen de content provider, de advertentie verkoper en ikzelf. Samen zorgen we voor een goeie balans.

Een keer per jaar is er ook de TechniShow beurs in de jaarbeurshal. Een beurs waar de aangesloten bedrijven hun nieuwe producten tonen en de plannen voor komende jaar bekend maken. Natuurlijk moet dit ook worden gedocumenteerd en verspreid op social media. Voor TechniShow maken we gebruik van Youtube / Facebook en de nieuwsbrief om nieuws en video’s te verspreiden.

Per dag is er een journaal en doel is om deze zoveel mogelijk te verspreiden. Dit doen we door video te plaatsen op Youtube en deze te verzien van een kleine adwords campagne voor boost op dat platform. Verder een nieuwsbrief naar de trouwe abonnees en van de bezoekers van de beurs op die specifieke dag. Tenslotte zetten we in op de facebook van TechniShow. Via korte bericht wordt de video gedeeld en gelinkt aan de bedrijven uit het journaal. Dit journaal wordt natuurlijk ook nog voorzien van een kleine boost om bereik te vergroten. We merken ook elk jaar weer een boost in aantal bedrijven en personen die besluiten om ook de sociale media kanalen van TechniShow te volgen na de beurs.

Wie kiezen ervoor om te werken met kleine bedragen voor de boost om ook aan de klant te laten zien wat er met een klein budget mogelijk is. Dat het resultaat van een boost op deze schaal zeker effectief kan zijn.